2019. november 29., péntek

kutyául érzem magam

Elhatároztam évekkel ezelőtt, hogy örökbe fogadok egy kutyust. 
Kicsi lakásban, kicsi kutyus jelszóval!  
Igazán semmilyen konkrét elképzelésem nem volt a kutyust illetően. Egyszer csak az interneten szembe találtam magam  egy szőrmóknak a fotójával, akinek szerető gazdit kerestek. Eldöntötöttem abban a pillanatban, hogy ez a kutyus kell nekem. Szerelem volt  első látásra. Felvettem a kapcsolatot az Ideiglenes befogadóval. 
A  feltétele az volt, hogy írjak egy bemutatkozó levelet és írjam le, hogy mit tudok biztosítani a kutyusnak. 
Nagy meglepetésemre a bemutatkozó levelem alapján úgy döntött, hogy én kapom meg a kutyust. 
Nagy volt az öröm a lelkemben, úgy éreztem magam, mintha gyermeket fogadtam volna  örökbe. 
Ekkor találtam magam először szembe a kutyavilággal igazán. Megvettem a mini szájkosorat a csepp kutyusra. Mindenesetre nagyon furcsán nézett ki a lelkem. Hiába mondtam a sofőrnek, hogy a majdnem kölyök a kiskutya és nem harap.  De mivel a szabály az szabály ráadtam a kosarat. 
Ennyit az előzményekről.
Mivel mindig is érzékenyen reagáltam az állatok nem megfelelő tartása, bánásmódja ellen, úgy éreztem most a gyakorlatban megtapasztalhatom mit jelent egy kutyáról gondoskodni. 
Nem fogadhat minden kutyát örökbe az ember  és nem segíthet minden kóbor állaton. Igy a saját kutyámnak  igyekeztem megadni azt a gondoskodást ami egy  kiskutyának dukál.
Az az igazság, hogy egyre jobban kezdett foglalkoztatni és felháborítani ahogyan sok ember bánik   az állatával. Sokan 
nem is tudják, hogy  több mint két és fél millió kutya  van különböző menhelyeken, gyepmesteri telepeken.  Az alapitványoknál, a lelkiismeretes állatvédők türelemmel és szeretettel bánnak a kutyákkal. 
Ők a kisebbség!  Azonban a jó szív, szakértelem hiányában, rossz irányba is elsülhet. Éhes, sovány kutyát nem szabad azonnal jóllakatni. Csak fokozatosan, egyszerre kis adagot szabad adni alkalmanként. 

Gandhinak pediglen teljes mértékben igaza volt!
Nemzetünk nagysága attól is  függ, hogyan bánunk az állatainkkal.

Minden részvétem és együttérzésem azoké az allatoké akik gazdáiktól bántalmazást, verést, rossz bánásmódot  kapnak! 
Ennek ellenére hűségesen  szolgálják gazdájukat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése